Wstań – Twoje krzesło Cię zabija

Dagmara Miszczak - Fizjoklinika Gorzów - Fizjoterapia, Akupunktura i Masaż - siedzenie powoduje problemy układu pokarmowego, zwyrodnienia stawów, bóle kręgosłupa, dyskopatie, słabe kości.Twoje ciało jest stworzone do tego żeby się ruszać i być aktywnym przez większość dania. Jednak z drugiej strony siedzenie w dzisiejszych czasach wydaje nam się całkiem naturalne. W końcu siedzimy w pracy, w szkole, w samochodzie, przed telewizorem, przed komputerem. Przeciętny człowiek siedząc, spędza 8-10 godzin dziennie, a to już jest w sprzeczności z naturą.

Nie chcę Cię straszyć, długie siedzenie po prostu przybliża Cię do śmierci, powodując masę chorób (układu krążenia, cukrzycę, nowotwory, problemy układu pokarmowego, zwyrodnienia stawów, bóle kręgosłupa, dyskopatie, słabe kości). Nawet jeśli cenisz mózg bardziej niż ciało, to on też cierpi, bo jest niedotleniony.

Szkody, którą robisz sobie siedząc przeciętnie 8 godzin dziennie, nie nadrobisz godziną pływania czy spaceru. Potrzebujesz wprowadzić zmiany w sposobie swojej pracy.

Kluczową sprawą jest wstawanie na 5 minut, przypadające na każdą godzinę pracy przy biurku. Najlepiej, żeby się przez ten czas poruszać, pochodzić. Naukowcy zauważyli, że potrafi to w dużym stopniu zneutralizować szkodliwe zmiany, jakie zachodzą w naszym ciele podczas siedzenia.

Aby weszło Ci to w nawyk, ustaw sobie timer albo przypomnienie w komórce.

Sprawdzaj fejsa na stojąco!

Poza tym wszystkie przerwy kawowe, herbaciane i na wodę spędzaj na stojąco. Odwiedzaj w pracy kolegów w innych pokojach 😉 Gdy ktoś do Ciebie dzwoni rozmawiaj na stojąco. Zorganizuj biuro tak, abyś np. do drukarki musiał wstać.

Siadłeś, powstań!

Źródło: http://mercola.com

Tu filmik, chłopaki pokazują jak się organizują w biurze: https://www.youtube.com/watch?v=4K_ENbRgywY

Może uda Ci się dostać książę Jamesa Levine’a „Get up! Why your chair is killing you and what you can do about it”.

Mogą spodobać Ci się inne artykułu:

2 komentarze

1. Dzięki za inspirację, właśnie podejrzałam książkę na stronie galaktyki, może przydać się w nawoływaniu świata do wstawania!